sobota, 30 lipca 2016

Co nowego w księgarniach w sierpniu?

Mamy wakacje w pełni! To idealny czas na czytanie książek i jak wszyscy wiemy – sprzyja także ich kupowaniu. Dlatego też przygotowałam zapowiedzi na nadchodzący miesiąc (chociaż osobiście powinnam się trzymać od nich z daleka). Takie cudeńka będą dostępne w księgarniach w sierpniu: 

Never Never – Colleen Hoover, Tarryn Fisher

Data wydania: 3 sierpnia 2016
Wydawca: Otwarte/Moondrive

Czasem wspomnienia mogą być gorsze niż zapomnienie. Charlie i Silas są jak czyste karty. Nie wiedzą, kim są, co do siebie czują, skąd pochodzą ani co wydarzyło się wcześniej w ich życiu. Nie znają swojej przeszłości. Pomięte kartki, tajemnicze notatki i fotografie z nieznanych miejsc muszą im pomóc w odkryciu własnej tożsamości.

Ale czy można odbudować uczucia? Czy można chcieć przypomnieć sobie… że ma się krew na rękach? A jeśli prawda jest tak szokująca, że tylko zapomnienie chroni przed szaleństwem? Umysły Silasa i Charlie pełne są mrocznych tajemnic.

Chyba żadna z książek Hoover tak bardzo mnie nie kusi swoim opisem, jak ta.  Jestem jej bardzo ciekawa, szczególnie, że to autorski duet. A na dodatek okładka jest naprawdę śliczna.


Moje serce i inne czarne dziury – Jasmine Warga

Data wydania: 3 sierpnia 2016
Wydawnictwo: Burda Książki

Szesnastoletnia Aysel, miłośniczka fizyki i muzyki klasycznej, obsesyjnie planuje własną śmierć. Jej ojciec dopuścił się brutalnej zbrodni, która wstrząsnęła całym miasteczkiem, matka nie może na nią patrzeć, bo obecność córki przypomina jej o przeszłości, zaś koledzy i koleżanki z klasy obgadują ją za plecami przy każdej możliwej okazji… Aysel jest gotowa zamienić swoją energię w nicość.

Dziewczyna ma tylko jeden problem: nie jest pewna, czy starczy jej odwagi, by to zrobić. Wszystko zmienia się, gdy odkrywa stronę internetową, na której ogłaszają się partnerzy do samobójstwa. Użytkownik o nazwie FrozenRobot, a w rzeczywistości zmęczony własną rodzinną tragedią nastolatek imieniem Roman, szuka kogoś, z kim będzie mógł odebrać sobie życie.

Chociaż Aysel i Roman nie mają ze sobą nic wspólnego, nowa znajomość zaczyna wpływać na dwoje nastolatków w nieoczekiwany sposób. W miarę zbliżania się wyznaczonej daty samobójstwa Aysel zaczyna wątpić, czy to naprawdę najlepsze rozwiązanie. Będzie musiała wybierać między własnym pragnieniem śmierci a próbami przekonania partnera, aby pozostali przy życiu. Tyle że Romana nie tak łatwo przekonać…

Zaczęłam kiedyś czytać tę książkę po angielsku, ale do tej pory nie miałam okazji skończyć. I bardzo mnie cieszy, że w końcu zostanie wydana w Polsce, bo od dawna mnie intryguje. Ale okładka w moim mniemaniu okropna, o wiele bardziej podoba mi się oryginalna, która jest bardzo minimalistyczna i ma w sobie pewien urok. 

Wyśnione miejsca – Brenna Yovanoff

Data wydania: 17 sierpnia 2016
Wydawca: Otwarte (Moondrive)

Są dwie Waverly. Pierwsza: ma nieskazitelny wygląd, popularnych przyjaciół, najlepsze oceny w szkole i świetne wyniki w sporcie. Druga: to tajemnicza dziewczyna, która zagłusza myśli bieganiem do utraty tchu. W nocy zastanawia się, jak wyglądałoby jej życie, gdyby zrzuciła maskę, którą nosi za dnia.

Jest dwóch Marshallów. Pierwszy: bad boy, który nadużywa alkoholu, ryzykując wydalenie ze szkoły. Nie ma to dla niego znaczenia – w końcu jest nikim. Drugi: ten, który czuje więcej, niż przyznaje sam przed sobą. Zmaga się z ciężarem, o którym inni nie wiedzą.

Waverly i Marshall spotykają się… we śnie. Jest to miejsce, gdzie oboje mogą być sobą. I gdzie dotyk wydaje się równie prawdziwy jak na jawie. Czy odważą się swoje wyśnione miejsca zamienić na rzeczywistość?

Ta tematyka snów mnie przyciąga. Nie ma wiele podobnych książek, więc mam nadzieję na coś w miarę oryginalnego. Ale z drugiej strony ta okładka... zwykle staram się nie oceniać książki po okładce, ale ta jest naprawdę wspaniała! Oby z treścią było podobnie... 

Załącznik – Rainbow Rowell


Data wydania: 3 sierpnia 2016
Wydawnictwo: HarperCollins Polska

Beth Fremont i Jennifer Scribner-Snyder są pewne, że ktoś sprawdza ich służbowego maila (W zasadzie wszyscy z newsroomie są tego świadomi – taka jest polityka firmy). Tyle że nie są w stanie traktować tego poważnie. Bez końca wysyłają sobie śmieszne maile i prowadzą dyskusje na temat najmniejszych szczegółów ich życia prywatnego.

Tymczasem Lincoln O’Neill nie może uwierzyć, że czytanie cudzych maili to teraz jego praca. Kiedy zgłaszał się na stanowisko „funkcjonariusza ds. ochrony internetowej”, wyobrażał sobie, że będzie ustawiał zapory i rozpracowywał hakerów, a nie pisał raporty za każdym razem, gdy redaktor sportowy przeforwarduje nieodpowiedni żart. Kiedy natrafia na maile Beth i Jennifer wie, że powinien to zgłosić. Jest jednak tak zachwycony ich historiami, że odkłada ten moment w nieskończoność. W momencie gdy zaczyna coś czuć do Beth zdaje sobie sprawę, że za późno, by się teraz przedstawiać. Co ma więc jej powiedzieć…?

Zapowiada się naprawdę świetnie! Zdecydowanie będę musiała przeczytać tę powieść. A na dodatek to twórczość Rainbow Rowell, a czytałam już dwie jej książki i na razie się nie zawiodłam, więc mam nadzieję, że tym razem będzie podobnie. 

Być jak Erica – Michelle Painchaud

Data wydania: 17 sierpnia 2016
Wydawnictwo: YA!

Bezwzględna Violet jest skoncentrowana na swoim celu, Erica szuka miłości, ciepła i stabilizacji. Która z nich przejmie kontrolę nad bohaterką? Co by było, gdybyś zaczęła żyć kłamstwem, a to kłamstwo stało się prawdą?

Życie Violet kręci się wokół dwóch spraw. Jak stać się Ericą Silverman – dziewczynką, która zaginęła wiele lat temu w niewyjaśnionych okolicznościach? Druga sprawa stanowi jej największą tajemnicę: musi wykraść cenny obraz z sejfu pani Silverman – matki Eriki – i zacząć nowe życie ze swoim ojcem z dala od wszystkich problemów… Siedemnastoletnia Violet zaczyna szaleńczą jazdę bez trzymanki. Usiłuje utrzymać wszystkich w przekonaniu, że jest zaginioną Eriką, kalkuluje każdą decyzję, waży każde słowo. Jednocześnie powoli zaczyna tracić tożsamość. Która z osobowości w końcu przejmie kontrolę? Zimna profesjonalistka Violet, czy niewinna Erica, która ponad wszystko pragnie znaleźć się w kochającym domu?

Cóż, zapowiada się całkiem dobrze i jak będę miała kiedyś okazję, to przeczytam. Ale raczej nie jest to literatura wyższych lotów...

Ocal mnie – Abbi Glines

Data wydania: 3 sierpnia 2016
Wydawnictwo: Pascal

Cage, pożeracz damskich serc, nigdy nie kochał naprawdę. Jego życie to ciągła zabawa, dziewczyny na jedną noc, alkohol… Nie mogło to skończyć się dobrze. Cage zostaje wysłany na wieś, by tam pomagać w gospodarstwie. Ma to być jego kara, za to że prowadził samochód pod wpływem alkoholu. Tam poznaje Evę.
Eva, córka właściciela gospodarstwa, już dawno zapomniała, co to znaczy cieszyć się życiem. Wcześnie straciła matkę, na wojnie zginął jej narzeczony. Jej życie się skończyło. Postanowiła już na zawsze pozostać sama. Poznanie Cage’a burzy jej spokój. Niestety Eva czuje, że zdradza zmarłego chłopaka. Rezygnuje z szansy na miłość, którą dał jej los. Czy szalony Cage, chłopak z innego świata, będzie umiał rozkochać ją w sobie? Czy wspólnie pomogą sobie zapomnieć o przeszłości?

Ostatnio mam jakąś fazę na romanse, więc od razu zwróciłam na nią uwagę. Nie czytałam jeszcze nic od Abbi Glines, a już nie raz słyszałam o tej autorce. Czas to zmienić! 

Przez niego zginę – K. A Tucker

Data wydania: 24 sierpnia 2016
Wydawnictwo: Filia

Dwudziestoośmioletnia Maggie Sparkes przyjeżdża do Nowego Jorku, by spakować rzeczy przyjaciółki, która popełniła samobójstwo. Policja zgromadziła mocne dowody. Twierdzą, że Celine połknęła całe opakowanie środków psychotropowych, popiła je wódką i już się nie obudziła. W szkatułce ukrytej w mieszkaniu przyjaciółki Maggie odkrywa jednak coś, co stawia wiele niewygodnych pytań. Musi dowiedzieć się czegoś o tajemniczym mężczyźnie, którego Celine kochała, chociaż miał stać się przyczyną jej zguby.

Szukając informacji, Maggie odkrywa nieznane fakty z prywatnego życia przyjaciółki. Przypadkowo stawia się także na celowniku mordercy, który nie cofnie się przed niczym, by jego zbrodnie nie wyszły na jaw.

Zwykle nie czytam takich książek, ale gdyby nie była autorstwa K. A. Tucker, to pewnie nawet nie zwróciłabym na nią uwagi. Ale słyszałam dużo o tej autorce i będę musiała w końcu sięgnąć po coś spod jej pióra...

A Wy na jakie książki czekacie w sierpniu? Może coś z listy zwróciło Waszą uwagę? 

52 komentarze :

  1. Nowa Rowell brzmi cudownie:) Bardzo lubię jej książki:) Na Never Never też się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo pomyślałam, ale Rowell w HarperCollins? Jestem w szoku ;)

      Usuń
    2. Ja także jestem zaskoczona. Co jak co, ale spodziewałam się, że to Otwarte będzie wydawać jej kolejne książki. W końcu pojawiły się już trzy :)

      Usuń
  2. Z pewnością sięgnę po "Never never". Poza tym interesują mnie: "Przez niego zginę", "Moje serce i inne czarne dziury" i "Ocal mnie", ale z nimi nie będę się spieszyć i zapewne sięgnę po nie za jakiś czas ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja baaaardzo czekam na "Dziewiąty grób" wydawnictwa Media Rodzina, którego nie ujęłaś niestety w zestawieniu ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o tej książce, ale aż z ciekawości sprawdzę :)

      Usuń
  4. Mnie najbardziej korci "Immunitet" Mroza. Chyba jakoś końcem sierpnia ma się pojawić.:3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze nic Mroza. Ale nadejdzie czas :)

      Usuń
  5. Mam ochotę na "Wyśnione miejsca" :D
    http://lowczyniksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Never nerver już czytam ❤️ Na wyśnione miejsca czekam nieubłaganie. Po przeczytaniu opisu na boogeek i do tego ta okładka! Jest piękna! 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się co do okładki. Po prostu cudo ♥

      Usuń
  7. Niestety raczej nic dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej jestem ciekawa Never Never.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również. To na nią przede wszystkim czekam :)

      Usuń
  9. Dopóki nie trafiłam na ten wpis to nie czekałam na żadną książkę w sierpniu, dopiero 7 września wychodzi książka, której nie mogę się doczekać, a mianowicie "GUS" autorstwa Kim Holden. Dzięki Twojemu blogowi poznałam książkę "Promyczek" i od razu pokochałam tę książkę. :) Teraz czytając Twój wpis zapisałam sobie dwa tytuły "Wyśnione miejsca" Brenny Yovanoff i "Załącznik" Rainbow Rowell. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie jeszcze "Moje serce i inne czarne dziury" Jasmine Warga może być ciekawe :)

      Usuń
    2. Cieszę się, że moje wpisy okazują się pomocne :) Na "GUS'a" również czekam, intryguje mnie ta książka. Ale we wrześniu ma być także premiera trzeciej części "Piątej fali", którą uwielbiam :)

      Usuń
    3. Oj są i to bardzo. Ja dzięki Promyczkowi postanowiłam coś zmienić w swoim życiu. Może wydaje się to być śmieszne ale tak właśnie jest. Pokochałam wszystkich bohaterów, przeżywałam wszystko razem z nimi, więc nie wyobrażam sobie nie przeczytać "Gus'a". Jeśli chodzi o "Piątą fale" to jeszcze nie jej nie przeczytałam, ale jest na liście książek, które muszę przeczytać ^^

      Usuń
    4. Ja też tak czasem mam, że po przeczytaniu absolutnie wyjątkowej książki chcę zmienić coś w swoim życiu, ale bardzo rzadko się to zdarza :)

      Usuń
  10. Same cuda wynalazłaś :) Never Never już znam (wczoraj o niej pisałam), ale z pozostałych chcę wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, zazdoszczę. Też muszę przeczytać nowość od Hoover ;)

      Usuń
  11. Nawet nie wiedziałam, że Harper Collins wydaje książkę Rainbow Rowell, ale już bardzo chcę ją mieć. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także muszę ją mieć. Opis mnie zaintrygował. A w końcu to Rowell, ona pisze świetne książki :)

      Usuń
  12. czekam na Never, Never, Przez niego zginę i Wyśnione miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też uważam, że mój portfel ucierpi, bo nie obejdę się bez kilku tytułów. No ale przyjdzie czas to zobaczymy, najwyżej będę głodować :P
    Zapraszam do siebie,
    http://timeofbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Na ,,Być jak Erica" mam największą chęć.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Collen Hoover, więc najbardziej interesuje mnie ksiązka "Never Never".
    Pozdrawiam
    http://zapoczytalna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ją lubię, a część jej książek dopiero przede mną :)

      Usuń
  16. Nie mogę się doczekać "Never never" :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo. Zapowiada się naprawdę świetnie :D

      Usuń
  17. Właśnie pisałam post o zapowiedziach i zrobiłam sobie przerwę, zerknęłam na którąś z blogowych grup - Twoje zapowiedzi. Zerkam, i czuję się, jkabym czytała własny post :D To znaczy czekamy na te same książki ^^ Masz racje, Wyśnione miejsca i Never never mają śliczne okładki, a i same historie mnie ciekawią ;)
    Pozdrawiam!

    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. O świetne książki a co do "Never Never" ja już czytam i jest wspaniała :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! Mam nadzieję, że mi też się spodoba :)

      Usuń
  19. Z wymienionych przez ciebie może skuszę się na "Never Never". Poza tym czekam na "Poszukiwaczkę" i "Prawie o północy".

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam uwzględnić "Poszukiwaczkę" w zapowiedziach. Dzięki za przypomnienie :)

      Usuń
  20. Bardzo, ale to bardzo chciałabym "Never, Never" i "Wyśnione miejsca", okładki są po prostu przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Okładki Moondrive zawsze kuszą :)

      Usuń
  21. ja czekam na nowego (kolejnego już w tym roku) Mroza, który ma się pojawić ostatniego dnia sierpnia. ;) poza tym, staram się za bardzo nie wchodzić w tematy nowości wydawniczych, bo mój portfel bardzo głośno wtedy płacze i wyje. ;)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo. I staram się ograniczać z kupowaniwm jak tylko się da :D

      Usuń
  22. Mam chrapkę na K.A Tucker, no i oczywiście "Never, Never"..."Załącznik" też się wydaję nawet ciekawe i co ważniejsze bardzo oryginalny pomysł na książkę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Never Never koniecznie muszę mieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Od Cooleen Hoover muszę przeczytać już dwie książki: "Ugly love" i tę najnowszą "Never Never". Zapowiadają się całkiem fajnie, choć jej "Hopeless" mnie nie powaliło. ;/
    Pozdrawiam, nie-poczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka