wtorek, 28 lutego 2017

Co nowego w księgarniach w marcu?

W marcu swoją premierę będzie miało kilka naprawdę ciekawych tytułów. Chociaż bardziej intryguje mnie dopiero przyszły miesiąc, bo już wypatrzyłam kilka książek... bardzo pilnych. Ale to dopiero w kwietniu. W dzisiejszym poście prezentuję kilka wybranych pozycji, na które zdecydowanie warto czekać w najbliższych kilku tygodniach. Zobaczcie sami! 

Zakazane życzenie – Jessica Khoury

Data wydania: 1 marca 2017
Wydawnictwo: SQN

Ona jest potężnym dżinem. On złodziejem z ulicy. Połączyła ich pradawna magia. Kiedy Aladyn odnajduje magiczną lampę, Zahra zostaje przywrócona światu, którego nie widziała od pięciuset lat. Ludzie i dżinny pozostają w stanie wojny, więc aby przetrwać, musi ukrywać swą tożsamość. Przybierając różne kształty, będzie trwać przy swoim nowym panu aż do czasu, kiedy ten wypowie swoje trzy życzenia. Wszystko się komplikuje, gdy Nardukha, potężny król dżinnów, oferuje Zahrze szansę całkowitego uwolnienia od magii lampy. Uratowanie siebie oznacza jednak zdradzenie Aladyna – człowieka, w którym Zahra… zakochała się wbrew sobie.

Teraz musi podjąć dramatyczną decyzję: wybrać między wolnością a uczuciem – zakazanym, lecz silniejszym niż wszystko, co znała do tej pory. Skrywane przez stulecia tajemnice, baśniowy świat skrzący magią, niebezpieczeństwo i miłość wbrew wszelkim zasadom.

Dosłownie wszędzie widzę te książkę na Instagramie! Będę musiała po nią sięgnąć, ponieważ opis bardzo mnie zaintrygował. Mam wrażenie, że to coś idealnego dla mnie. A uwielbiam baśniowe klimaty...

Zły Romeo – Leisa Rayven

Data wydania: 27 marca 2017
Wydawnictwo: Otwarte

Cassie była uroczą dziewczyną z wielkimi ambicjami. Piekielnie zdolny Ethan miał reputację złego chłopca. Zagrali Romeo i Julię – i zmieniło się wszystko. Wielka miłość, jak w dramacie Szekspira, była im pisana. Jednak „zły Romeo” złamał „Julii” serce… Kilka lat później grają razem na Broadwayu. Gdy spotykają się na scenie, są zmuszeni do konfrontacji z własnymi emocjami. Ethan próbuje odzyskać zranioną Cassie, jednak oboje w niczym nie przypominają siebie sprzed lat… Czy kiedy kurtyna opadnie, ujawnią, co tak naprawdę kryje się w ich sercach?

Mam pewien sentyment do Romea i Julii, dlatego też muszę poznać tę historię. A ta oprawa graficzna niesamowicie mnie przyciąga. Nie powinnam tak oceniać, ale czasami odzywa się we mnie okładkowa sroka i to jest silniejsze ode mnie. 

Silver. Trzecia księga snów – Kerstin Gier

Data wydania: 1 marca 2017
Wydawnictwo: Media Rodzina

Są na świecie ludzie, którzy mają dostęp do snów. Z marzeń sennych można się bardzo wiele dowiedzieć – pogrzebać w świadomości i podświadomości. Można też popchnąć śniącego do czynów, których nigdy nie dopuściłby się na jawie… Główna bohaterka serii, Liv Silver, ma same kłopoty. Jej antagonista Arthur rośnie w siłę, blogerka Secrecy wie coraz więcej, a groźna Anabel znów pojawia się na sennych korytarzach. Liv musi połączyć siły z przyjaciółmi, żeby chronić siebie i bliskich przed niebezpieczeństwem, które czyha na jawie i we śnie.

Ugh, ta okładka na żywo wygląda o wiele lepiej. W sumie, to byłam nieco zdziwiona, że nie został zmieniony jej kolor (oryginalna jest srebrna), ale czerwień też pasuje. Tak się składa, że już ją mam i na dniach poznam zakończenie historii Liv. Już nie mogę się doczekać. 

Gniew i świt – Renee Ahdieh

Data wydania: 1 marca 2017
Wydawnictwo: Filia

Jedno życie, jeden świt. W krainie rządzonej przez młodego, żądnego krwi władcę, każdy poranek przynosi cierpienie kolejnej rodzinie. Chalid, osiemnastoletni kalif Chorasanu, jest potworem. Co noc bierze sobie nową małżonkę, by o poranku owinąć jedwabny sznur wokół jej szyi. Kiedy ofiarą Chalida pada szesnastoletnia przyjaciółka Szahrzad, dziewczyna poprzysięga mu zemstę i zgłasza się na jego kolejną oblubienicę. Szahrzad zamierza nie tylko ujść z życiem, ale też raz na zawsze zakończyć okrutne panowanie kalifa.

Noc za nocą Szahrzad mami Chalida, snując zachwycające historie, i odwleka swój koniec, choć doskonale zdaje sobie sprawę, że kolejny świt może okazać się jej ostatnim. Z czasem dziewczyna zaczyna rozumieć, że w pałacu z marmuru i kamienia nie wszystko jest takie, jakim się wydaje. Szahrzad zamierza odkryć prawdę. Jest gotowa odebrać życie Chalida i tym samym odpłacić mu za tak wiele skradzionych istnień. Czy miłość zwycięży w świecie pełnym niesamowitych historii i mrocznych sekretów?

Jestem autentycznie zaintrygowana. Z pewnością ją przeczytam, jak tylko nadarzy się okazja. Po opisie wnioskuję, że może okazać się naprawdę dobra. 

Wiedźmi stos – Josephine Angelini

Data wydania: 8 marca 2017
Wydawnictwo: Jaguar

Lily Proctor przeszła ogromną przemianę. Z chorowitej dziewczynki, którą niegdyś była, przeistoczyła się w potężną czarownicę. Zdobyła pozycję liderki, poprowadziła wiernych sobie ludzi do walki i (po stracie pierwszej miłości oraz zdradzie ukochanego), dowiedziała się o bólu i stracie więcej, niż kiedykolwiek chciała wiedzieć.

W świecie zupełnie innym niż ten, który znała do tej pory, Lily i jej sabat poszukują odpowiedzi na pytania dotyczące przyszłości świata. Co będą musieli zrobić, żeby uchronić go przed zagładą? Jak pokonać sploty bez użycia broni nuklearnej i okrutnego zachowania jakie prezentowała Lillian – alter ego Lily? Jak wiele będą musieli poświęcić?

Czytałam poprzednie dwa tomy tej trylogii i z każdą częścią tej podobała mi się coraz bardziej. Z wielką chęcią przeczytam zakończenie tej historii. I mam nadzieję, że autorka sprosta wszystkim moim oczekiwaniom.

O wiele więcej – Kim Holden

Data wydania: 15 marca 2017
Wydawnictwo: Filia

Miłość to dziwna sprawa. Pojawia się znikąd. Nie ma w niej logiki. Nie da się jej zmierzyć. To mieszanka uczuć i pasji – połączenie niebezpieczne, podsycające miłość… ale również nienawiść. Poznałem obydwa te uczucia i jestem w nich ekspertem. Zakochałem się w Mirandzie ślepo i bezgranicznie. Wyidealizowałem sobie jej obraz. Jednak marzenia są niczym dym. Unoszą się nad nami, nieuchwytne, aż w końcu wydaje nam się, że ich pragniemy. I potrzebujemy. Taka była również Miranda. Ulotna niczym dym. Myślałem, że jej pragnę. Sądziłem, że jej potrzebuję. W końcu jednak dopadła mnie szara rzeczywistość. Wypatroszyła mnie ze złudzeń niczym okrutny drapieżnik. Rzeczywistość bywa podła. Tak jak Miranda. A ja potrafię być czasem strasznym głupcem… Który mimo wszystko nadal wierzy. W marzenia. W ludzi. I w miłość.

Ach, ten opis jest taki piękny!  Czuję, że to coś dla mnie. Na pewno ją przeczytam, bo bardzo lubię takie książki. Są bardzo bliskie mojemu sercu. I to chyba najlepszy pretekst, by w końcu sięgnąć po twórczość Kim Holden, o której słyszałam zarówno zachwyty, jak i słowa krytyki (w niewielkim stopniu). 

Firstlife. Pierwsze życie – Gena Showalter

Data wydania: 15 marca 2017
Wydawnictwo: Harper Collins

Żyje się tylko raz? Nie w tym świecie, tutaj prawdziwe życie zaczyna się dopiero po śmierci. Jesteś pełnoletni? A więc pora zdecydować, czy będziesz wyznawać zasady Trojki, czy Miriady. Te dwie frakcje toczą zaciekłą walkę o dusze Niezwerbowanych i prawie nigdy nie grają czysto. Tenley została naznaczona już w chwili narodzin. Jest obdarzona wielką mocą. I Trojka i Miriada nie cofną się przed niczym, by ją przeciągnąć na swoją stronę. Wciąż nie zdecydowała się, dokąd chce trafić po śmierci… a nie wie, że los przygotował dla niej kilka niemiłych niespodzianek.

Czytałam wszystkie tomu Alicji w Krainie Zombi. Całkiem przyjemna seria, nic poza tym. Ale jestem pozytywnie nastawiona do autorki, a opis tej książki i okładka całkowicie do mnie przemawiają.

Miłość ze snu – Lucy Keating

Data wydania: 1 marca 2017
Wydawnictwo: Dolnośląskie

Alice od zawsze prowadziła podwójne życie. To prawdziwe, w którym mieszka sama z ojcem, i to drugie… we śnie! Wszystkie jej przespane noce wypełniają niezwykłe przygody i podróże, a zwłaszcza spotkania z chłopakiem o imieniu Max… Z czasem oboje szaleńczo się w sobie zakochują i Alice myśli tylko tym, aby zasnąć i znów spędzić czas z Maksem. Pewnego dnia w szkole widzi… jego! Czy to naprawdę chłopak z jej snu? A jeśli tak, dlaczego traktuje ją tak obojętnie?

Od zawsze intrygował mnie motyw snów i chętnie poznałabym historię Alice. Bo kto z nas nie marzy o tym, by uczynić wybrane sny jawą? Albo kogoś z nich wyciągnąć? Raczej nie nastawiam się na wiele, ale jestem zaciekawiona. 

A Wy na jakie książki czekacie w marcu? Może zainteresowała Was któraś z wymienionych przeze mnie pozycji? 

26 komentarzy :

  1. Tyle pięknych okładek, tyle kontynuacji serii, a ja żadnych poprzednich tomów nie przeczytałem haha :D
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuszące tytuły... może coś uda mi się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że marzec będzie ciekawym miesiącem. Z pewnością sięgnę po kilka z tych powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szykują się naprawdę ciekawe książki! :) Kilku pozycji już nie mogę się doczekać :) 1 marca ma też premierę książka ,,Fatalna lista" i też chcę ją przeczytać <3

    Pozdrawiam ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przypomnienie. Całkowicie zapomniałam o tej książce :)

      Usuń
  5. Dwie książki mnie zainteresowały i być może jak znajdę czas to po nie sięgnę :)
    Zapraszam na:
    www.swiatmiedzystronami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zbankrutuję! Serio!
    Oprócz dwóch ostatnich książek kupiłabym wszystkie!
    Chyba najbardziej jestem ciekawa "Zły Romeo" jarają mnie małe nawiązania do klasycznej literatury, poza tym lubię kiedy jakaś para spotyka się po latach. To już trzeci tom autorstwa mojej ukochanej Kerstin Gier, a ja nawet nie rozważyłam kupna pierwszego! No ludzie! ;)
    "Miłość ze snu" od razu mnie odrzuciła. Wczoraj skończyłam czytać "Wyśnione miejsca", gdzie motyw był identyczny, dlatego na pewno po nią nie sięgnę. Chyba, że znajdę jedynie pozytywne opinie.
    Pozdrawiam i zapraszam na moje podsumowanie miesiąca.

    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o "Wyśnionych miejscach", ale jakoś nie ciągnie mnie do tej książki, chociaż okładkę ma cudowną :)
      Ja również uwielbiam nawiązania do klasycznej literatury!

      Usuń
  7. Ciekawi mnie "Pierwsze życie" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Marzec ma tyle wspaniałych nowości i Silver ♥ Teraz bardzo mnie zainteresowała druga pozycja xD właśnie czytałam tą lekturę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawi mnie "Zły Romeo". Na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  10. "Silver" ma taką piękną okładkę, że nie mogę się napatrzec <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Zakazane życzenie już za mną i naprawdę gorąco polecam <3
    Miłość ze snu ostatnio całkiem mnie ciekawi :D
    Silver muszę w końcu nadrobić, bo już 3 część wychodzi, a ja nawet pierwszej nie przeczytałam.
    reszty książek nie znam, ale i za specjalnie mnie nie ciekawią :P
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. "Miłość ze snu" wydaje się super :) Muszę po nią sięgnąć!
    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Marzec zapowiada się niezwykle ciekawie! Skusiłabym się na kilka propozycji z Twojej listy :)

    Pozdrawiam!
    O książkach - okiem Optymistki

    OdpowiedzUsuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka