piątek, 3 lutego 2017

[English Matters] Skuteczny sposób na naukę języka?

Czym jest English Matters?
To dwumiesięcznik dla osób uczących się języka angielskiego. Zawiera mnóstwo tematycznych artykułów. Pozwala zapoznać się bliżej z kulturą i nie tylko. Wydawany jest przez wydawnictwo Colorful Media, specjalizujące się właśnie w magazynach językowych. W jego ofercie znajdują się również czasopisma z zakresu innych języków, takich jak chociażby niemiecki, francuski, czy włoski. Po więcej informacji można zajrzeć na ich stronę: TUTAJ.

English Matters 62/2017  
Język angielski jest dla mnie bardzo ważny i bez przerwy się go uczę. Głównie poza szkołą, ponieważ stamtąd wyniosłam jedynie podstawy. Słucham muzyki, oglądam seriale z angielskimi napisami i... czytam magazyny językowe.  Zawsze znajduję w nich coś dla siebie. W tym wydaniu English Matters również nie mogło zabraknąć ciekawych artykułów. Najwięcej mojej uwagi pochłonął wywiad z Susanną Zaraysky, która opowiadała o jej własnych sposobach na naukę języków obcych, nawiązując do muzyki. I myślę, że rzeczywiście coś w tym musi być. 

W artykule zatytułowanym Phenomenal Prahsal Verbs znalazłam mnóstwo przydatnych wyrażeń i przykładowe zdania z ich użyciem pogrupowane na kilka różnych tematyk. Poza tym mogłam poczytać między innymi o breakdance'u, czy chociażby dobrze wszystkim znanym Big Benie. Do koloru, do wyboru. 
Business English Magazine 57/2017 
Jeśli chodzi o Business English Magazine to miałam nieco większe trudności ze zrozumieniem tekstu, ze względu na to, że słownictwo było na bardziej zaawansowanym poziomie i dotyczyło specjalistycznych tematów. Jednak jak zawsze pomocne okazały się mini słowniczki na każdej stronie. 

Tym razem można było przeczytać całkiem dużo o kulturze Wschodu. Pojawił się ranking 10 biznesowych celów podróży, czy kilka politycznych zagadnień. Na samym końcu znajdował się test językowy, w którym można było sprawdzić swoją znajomość przeczytanych wcześniej tekstów, co uważam za bardzo przydatne. A nóż wpadną do głowy jakieś fajne słówka.
Business English Magazine wydanie specjalne 5/2017
W moje ręce wpadło również wydanie specjalne magazynu biznesowego, które skupiało się przede wszystkim na showbiznesie i gwiazdach zarówno filmu, sportu, czy chociażby muzyki. Szczególnie zainteresowałam się rankingiem najlepiej opłacanych aktorów. Dobrze było dowiedzieć się, ile tak naprawdę dostają za swoją pracę. Wartości kosmiczne, ale cóż zrobić. Dla nich to normalne stawki. Zostały wspomniane popularne gwiazdy muzyki, kreacje rodem z czerwonego dywanu, czy wiele innych równie ciekawych artykułów, które warto poznać. 

Nie chcę wylewnie o nich pisać, pewnie każdy straciłby potem chęć do sięgnięcia po magazyny. Uchyliłam nieco rąbka tajemnicy, reszta jest do odkrycia przez Was! Polecam taki sposób nauki języka, naprawdę po jakimś czasie widać efekty, szczególnie, że wydawnictwo Colorful Media zadbało o to, by treść była łatwo przyswajalna i różnorodna.

Za możliwość zapoznania się z magazynami językowymi dziękuję Wydawnictwu Colorful Media.

8 komentarzy :

  1. Zainteresowałaś mnie tym magazynem :D Fajnie że jest wydanie rosyjskojęzyczne :D Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie ograniczają się zaledwie do jednego języka :)

      Usuń
  2. Te magazyny nie są zdecydowanie dla mnie. Pewnie i tak bym nie przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, do niczego nie zmuszam. Są głównie dla osób, którym zależy na podszlifowaniu swojego języka :)

      Usuń
  3. Czytałam kilka wydań tych czasopism :) bardzo fajne, ale jednak wole próbować czytac książki po angielsku 😃
    Pozdrawiam!
    Fan of books ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem co ze mną jest, ale bardziej zainteresował mnie Big Ben niż te gwiazdy :') W każdym razie miałam przyjemność czytać wydanie niemieckie i... Kurcze, nie oszukujmy się, tam był dość trudny język, więc nadaje się tylko dla naprawdę zdeterminowanych początkujących. Pozdrawiam!

    WIELOPASJA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ja za niemiecki bym się nie zabrała. Niby uczę się tego języka, ale jakoś go nie lubię. Za to z angielskim to całkowicie co innego :)

      Usuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka