sobota, 11 czerwca 2016

Cytaty miesiąca #25

Powracam z kolejną dawką cytatów. Jest ich zdecydowanie więcej niż ostatnio, bo wreszcie znalazłam czas na czytanie. Tym razem przeważyła tematyka miłości, czyli motyw, z którym chyba najczęściej spotykamy się w literaturze. Tak oto przedstawia się mój subiektywny ranking z książek przeczytanych w maju:
MIEJSCE 10
[Oblubienice wojny – Helen Bryan]

MIEJSCE 9
[Ukryta wyrocznia – Rick Riordan]

 MIEJSCE 8
[Korona – Kiera Cass]

 MIEJSCE 7
[Lek na śmierć – James Dashner]

 MIEJSCE 6
[Malfetto. Drużyna Róży – Marie Lu]

 MIEJSCE 5
[Tak blisko – Tammara Webber]

 MIEJSCE 4
[Malfetto. Drużyna Róży – Marie Lu]

 MIEJSCE 3
[Malfetto. Drużyna Róży – Marie Lu]

 MIEJSCE 2
[Ukryta wyrocznia – Rick Riordan]

 MIEJSCE 1
[Korona – Kiera Cass]

Cytaty z trzech najwyższych miejsc dały mi do myślenia, szczególnie ten z na temat ludzi w maskach. Ale w każdym z nich kryje się trochę prawdy.  Ogólnie rzecz mówiąc, w książkach Marie Lu zawsze znajdę coś, co mnie zaintryguje. Dlatego też w tym rankingu znalazło się najwięcej zdań z jej powieści. 

Nie jedna osoba może się zdziwić, że dałam cytat z Korony na najwyższe miejsce, ale coś w nim jest. Zastanawiałam się nad tym dosyć długo i doszłam do pewnego wniosku. Może pierwsze pocałunki najdłużej się pamięta, ale nie zawsze są wyjątkowe. Co innego z tymi ostatnimi, gdy jest pewne, że kolejnych nigdy nie będzie. Już mam przed oczami sceny z kilku książek, gdy rozpacz targała bohaterami...

A czy któryś z tych cytatów zwrócił Waszą uwagę? 

17 komentarzy :

  1. Wszystkie są cudowne *.* A teraz wziąć wydrukować i powiesić takie coś na ścianie ^^ Jak dla mnie najlepszy jest ten, który znalazł się na 2-gim miejscu. Poza tym wydaje mi się, że wszystkie mogą zapaść w pamięć.

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U minie miejsce na ścianie dawno by się skończyło, gdybym chciała wieszać na niej cytaty :)

      Usuń
  2. Rewelacyjne! :) I też się zgadzam z tym miejscem 1, że to te ostatnie pocałunki pamięta się najdłużej, gdy rozpacz rozdziera serce. Sama chyba również powinnam spisywać cytaty z książek, bo tyyyle ich, takich godnych zapamiętania, że szok ;)!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam cytaty z Malfetto <3 U mnie pół książki jest w karteczkach z zaznaczonymi cytatami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nr 1 jest najlepszy. Szkoda, że jeszcze nie miałam okazji przeczytać "Korony".

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie wczoraj przeczytałam "Koronę" i zdziwiłam się, jak dużo ciekawych sentencji się w niej znajduje... chyba będę musiała gdzieś je sobie pozapisywać, zanim oddam książkę przyjaciółce. Jednak najbardziej spodobał mi się cytat z "Ukrytej wyroczni" na miejscu drugim, bo jest taki smutny i prawdziwy :DD
    Zapraszam do mnie na recenzję "Ból za ból"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze zaznaczam cytaty :) Kiedyś tez zapisywałam, ale przestałam to praktykować ze względu na ograniczony czas :) Dla mnie doba to za mało :)

      Usuń
  6. Rzeczywiście. Wszyscy mówią jak bardzo ważny jest pierwszy pocałunek, a nikt nie mówi o tym ostatnim. A jest najbardziej wzruszający.

    http://lekkoscumyslu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten cytat z "Leku na śmierć" za każdym razem łamie mi serce :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam szukać wyjątkowych cytatów z książke, często je wplatam w moje recenzje :) Świetny pomysł z tymi cytatami miesiąca *.* A ten cytat z Korony to mój ulubiony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :0 Ja też w recenzjach używam cytatów :)

      Usuń
  9. Podoba mi się 6 i 7 :D Pozdrawiam!
    http://intheheavenofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka