sobota, 7 stycznia 2017

[Ze słownikiem] Czytanie po angielsku? Nic prostszego!

Kiedy pierwszy raz zabrałam się za czytanie książki po angielsku, okazało się, że to niemal nie do przejścia. Nie potrafiłam dotrwać do końca i męczyło mnie ciągłe sprawdzanie poszczególnych znaczeń w słowniku. Oczywiście potem podszkoliłam nieco swój język i każda kolejna powieść w oryginale przychodziła mi z coraz większą łatwością. Jednak nie każdy ma wystarczająco dużo cierpliwości... Ale teraz jest na to sposób! Słyszeliście może o książkach wydawnictwa [ze słownikiem]? Jeśli nie, to najwyższa pora to zmienić!

Co oferuje [ze słownikiem]?
W ofercie znajdują się wydania książek w języku angielskim zarówno dla początkujących, jak i tych na poziomie zaawansowanym. Każde wydanie ma swoje charakterystyczne cechy: słowniczek, czy spis trudnych słów na każdej stronie wraz z tłumaczeniem. Wygląda to tak: 
Do moich rąk trafiły dwie pozycje: Peter Pan i Alice's Adventures in Wonderland. Byłam bardzo ciekawa, jak pójdzie mi czytanie w takiej formie. I od razu muszę przyznać, że to świetna sprawa. Słowniczek na każdej stronie niesamowicie pomaga. Przetłumaczone słowa są dodatkowo wyróżnione w tekście, a przejrzysty układ ułatwia czytanie.

Nie jest raczej konieczne przypominanie treści książek. Chyba każdy zna te bajki z czasów dzieciństwa. Ważne jest to, że są napisane w miarę łatwym językiem i łatwo je zrozumieć. A nauka przez czytanie w obcym języku rzeczywiście skutkuje. I wcale nie trzeba znać wszystkich słówek (kłania się tu zasada 20/80). 

Naprawdę polecam pozycje wydawnictwa [ze słownikiem]. Jeśli nie zainteresował Was żaden tytuł z tych prezentowanych przeze mnie, zachęcam do zajrzenia na stronę internetową: TUTAJ, gdzie znajduje się lista zawierająca inne tytuły z różnych gatunków literackich. A spis ciągle się powiększa! 

Zachęcam również do obejrzenia krótkiego filmiku z ofertą:

5 komentarzy :

  1. Bardzo ładny wpis, ciekawa ta książeczka, pomaga coś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że pomaga :) Angielski staje się ciut łatwiejszy, a nóż zapamięta się jakieś słówka, czy wyrażenia :)

      Usuń
  2. Interesujące są te książki ze słownikiem :) Bardzo dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka