środa, 3 sierpnia 2016

Podróżowanie z English Matters

English Matters 18/2016 (wydanie specjalne)
Wakacje to czas, kiedy można zaszaleć. Na przykład wybrać się w podróż dookoła świata. Czyż nie warto odkryć kolejny kawałek globu i pozachwycać się jego pięknem? Albo poznać całkowicie odmienną kulturę i jej tajemnice? Jest wiele miejsc, które dosłownie zapierają dech w piersiach i każdy z pewnością znalazłby coś dla siebie. Jednak zawsze jest jeden problem: jak za to zapłacić? W końcu wycieczki wcale nie są takie tanie, szczególnie jeśli chcemy wybrać się na inny kontynent. Ale nie ma się o co martwić, English Matters przychodzi z poradą.

Całe wydanie specjalne poświęcone jest właśnie tematyce podróży. Warto zwrócić uwagę na aplikacje, które zdecydowanie ułatwią życie, gdy mamy zamiar wybrać się gdzieś dalej. W artykule zatytułowanym What's app? jest wielki wybór różnych programów na telefon. I to na każdą okazję. Chociażby propozycje zakwaterowania, czy tak zwane rozpraszacze, czyli chociażby Snapchat, czy Skype, które pozwalają dzielić się swoim życiem z resztą świata. Nie brakuje również przykładów gadżetów, nie tylko elektronicznych, które podnoszą poziom komfortu. A przecież to również jest bardzo ważne, bo bez tego nie można się cieszyć latem w pełni. 

Redakcja magazynu znalazła również sposób na wymarzone wakacje dla ludzi, którzy nie chcą, by potem w ich portfelach zionęło pustką. Czytając Budget Travel można znaleźć wiele cennych wskazówek, które pozwolą zaoszczędzić co nieco pieniędzy, ale mimo wszystko pozwolą nam się na wakacje swoich marzeń. I to bez pomocy biura podróży. 
Ciekawym dodatkiem jest również wywiad z Karolem Lewandowskim, znanym blogerem, który przemierza świat busem. Właśnie to najbardziej mi się podobało w tym wydaniu. Dowiedziałam się wiele ciekawych rzeczy o jego pasji i miejscach, w które dotarł. To niezbity dowód na to, że jak się czegoś pragnie, to wszystko można osiągnąć i wcale nie trzeba być jakimś bogaczem. 

Skoro to magazyn w języku angielskim, nie mogło zabraknąć atrakcji Wielkiej Brytanii. Jak wszyscy wiemy, nie jest to wcale tani kraj, jednak nawet przy niskim budżecie można trochę pozwiedzać i poznać piękno tego kraju. Poza tym zostały przybliżone przede wszystkim Hiszpania i Macedonia. Oba miejsca mają multum atrakcji turystycznych. O niektórych nawet nie miałam pojęcia, a tak to nabrałam ochoty, aby się tam wybrać. Ale to nie wszystko, co można znaleźć na łamach magazynu...

To wydanie specjalne English Matters to gratka dla fanów podróży. Jest tam wiele sposobów na to, jak zrobić to za całkiem przyzwoitą cenę i przede wszystkim na własną rękę. Wszystko napisane w miarę prostym językiem, a wytłumaczenia trudniejszych zwrotów jak zwykle były w mini słowniczkach znajdujących się na każdej stronie. W taki sposób wiedza przyswaja się o wiele łatwiej i można osiągnąć dwie rzeczy na raz: zorganizować sobie niezapomniane lato, a przy okazji podszkolić swój angielski!

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Colorful Media

6 komentarzy :

  1. Mam ten numer specjalny u siebie w domu, całkiem w porządku lektura :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) Okazuje się całkiem pomocny :)

      Usuń
  2. Oo jestem zdziwiona i to bardzo.... Chętnie bym poznałam w takim razie pana Karola Lewandowskiego, na pewno wiele bym się od niego mogła nauczyć. Z utęsknieniem patrzę na jakiś dalszy wyjazd, jednak ciągle nie mam kasy; ale skoro to właśnie ten poradnik uzmysłowił ci, że nie trzeba jakiegoś pokaźnego budżetu, aby spełnić marzenia o podróżowaniu, to jak najbardziej bym go sobie nabyła.
    Dziękuję za listę piosenek. Większość znam, ale tych, co nie chętnie posłucham.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Ja słuchałam część piosenek z playlisty i są one nieco zróżnicowane :)

      Usuń
  3. Duo osób poleca ten magazyn, chyba sama sobie go sprawię :)
    Nominowałam Cię do LBA, byłoby mi miło, gdybyś odpowiedziała na moje pytania :)
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/2016/08/6-7-8-9-wielki-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka