sobota, 21 maja 2016

[131] Porwana pieśniarka - Danielle L. Jensen

Tytuł: Porwana pieśniarka
Tytuł oryginałuStolen Songbird
Autor: Danielle L. Jensen
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 432
Większość ludzi postrzega trolle jako paskudne i zniekształcone istoty pozbawione jakichkolwiek uczuć. Jednak nie mają racji. Są inteligentne, nieludzko silne i obdarzone magią. A co najgorsze – wyglądem również przypominają ludzi. Ale nimi nie są. I nigdy nie będą. A Ty, drogi Czytelniku, gdybyś miał taką okazję, to dałbyś się wciągnąć do ich świata? Czy chciałbyś żyć pośród nich i oddychać tym samym powietrzem? 

Cècile de Troyes jest dobrze zapowiadającą się śpiewaczką. Gdy ma wyjechać z wioski, zostaje porwana i uwięziona pod górą. Tam odkrywa, że legendy o trollach są prawdą. Tyle, że one są inne, niż się spodziewała. A jej porwanie wcale nie było przypadkowe. Cècile jest częścią przepowiedni, która pozwoli trollom uwolnić się od klątwy rzuconej przez czarownicę. Dziewczyna myśli tylko o ucieczce, ale wszystko się zmienia, gdy poznaje księcia, któremu została poślubiona. Wtedy uświadamia sobie, że może być jedyną nadzieją dla uwięzionego królestwa. Jak potoczą się jej losy? Czy zdoła przeżyć w tym zupełnie odmiennym świecie?

„Czasem trzeba zrobić to, co jest nie do pomyślenia”.

źródło
Ta książka intrygowała mnie już od chwili, gdy ujrzałam ją w zapowiedziach na stronie wydawnictwa. Przyciągnęła mnie do niej tematyka, jaka została poruszona. Niezbyt często sięgam po powieści, w których główną rolę odgrywają istoty nazwane trollami. I zapragnęłam to zmienić. 

Autorka stworzyła rzeczywistość pełną magii i mroku. Ukazała trolle w zupełnie innym świetle. Tym razem nie jako obrzydliwe stworzenia, ale silne i inteligentne istoty z wyglądu przypominające ludzi. Bardzo spodobała mi się ta wersja. Nie były aż tak odpychające, ale z drugiej strony zachowanie niektórych z ich gatunku świadczyło o czymś zupełnie innym. Akcja rozgrywała się w idealnie pasującej do nich lokalizacji, która nadawała specyficznego klimatu tej opowieści – miasteczku ukrytym w środku góry. Było to miejsce odseparowane od reszty świata, zakątek dostępny jedynie dla wtajemniczonych. 

Bohaterowie byli dużym plusem tej powieści. Barwni, intrygujący, a momentami potrafiący nawet zaskoczyć. Od pierwszej chwili polubiłam Tristana. Wydawał się być nieco inny, niż jego otoczenie. Może nie był człowiekiem, ale niektóre jego zachowania były zaskakująco ludzkie. Miał w sobie coś, co nie pozwalało mi na inne uczucia, niż sympatia. Był inteligentny, silny, ale także oddany i zdeterminowany. Jeśli chodzi o Cècile, to z nią także nie miałam żadnych problemów. Ze słabej i nieświadomej dziewczyny przerodziła się w odważną i zdolną do poświęceń dla innego gatunku. Może były momenty, gdzie mnie irytowała, ale należały do rzadkości.

„Bycie złączonym to ciężar, ale najwięcej cierpienia wywołują te działania, które podejmujemy z własnej woli”.

Bardzo zaintrygowała mnie więź łącząca główną bohaterkę z Tristanem. Autorka sprytnie to sobie obmyśliła. Jedno nie mogło żyć bez drugiego. To tak jakby wzajemnie się uzupelniali. A miłość? Bez niej także nie mogło się obejść. I jak to zwykle bywa – uczucia były przyczyną dodatkowych komplikacji. Wątek romantyczny został dobrze przemyślany i co najważniejsze: ciekawie wykreowany. 

Podsumowując, Porwana pieśniarka to opowieść o przetrwaniu w świecie pełnym trolli i magii. Nie brakuje w niej akcji, miłości i intryg. A specyficzny klimat sprawia, że ciężko opuścić ten magiczny świat nawet na chwilę. Ta książka wywarła na mnie całkiem duże wrażenie i z wielką chęcią sięgnę o kontynuację, aby poznać dalsze losy Cècile i Tristana. Polecam ją fanom powieści fantastycznych z baśniowymi stworzeniami w tle. To naprawdę dobra książka i zdecydowanie warto poświęcić jej chwilę czasu.

„Jak nieustraszonym trzeba być, żeby wystawić się na cios, wiedząc, że jego konsekwencje trzeba będzie znosić przez całe dnie, może nawet tygodnie? Że można zginąć?”.

Moja ocena: 8/10

14 komentarzy :

  1. Bardzo che przeczytać tę książkę. Mam nadzieję że wywrze we mnie tyle samo emocji. Postaram się sięgnąć po nią jak najszybciej. Już chce żeby pochłonął mnie ten świat magii.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją na półce i mam nadzieję, że niedługo ą przeczytam.
    Pozdrawiam cieplutko:*
    ksiazkowezamieszanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To już kolejna pozytywna recenzja tej książki, którą w ostatnim czasie przeczytałam. Przyznam szczerze, że jestem jej bardzo ciekawa, a zwłaszcza świata stworzonego przez autorkę oraz trolli :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna mam ją w planach ale jakoś nie miałam okazji, aby po nią sięgnąć. Tematyka jest niesamowicie ciekawa i właściwie rzadko spotykana, szczególnie te stworki :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej książce, a ma szansę mnie oczarować, zwłaszcza barwnymi kreacjami bohaterów. Trzeba będzie upolować te trolle. Dzięki za podsunięcie takiej intrygującej lektury. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam tę książkę wczoraj w Empiku, ale jakimś cudem jej nie kupiłam. No cóż, może kiedyś nadarzy się okazja abym ją przeczytała :D
    Pozdrawiam ! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo bardzo chcę przeczytać tę książkę;D Mam nadzieję, że niebawem znajdę tyle pieniążków, by ją w końcu posiąść;D
    Przewodnik Czytelniczy

    OdpowiedzUsuń
  8. Tę książkę mam już na swojej półce i nie mogę się doczekać aż przeczytam :) liczę że to będzie magiczna historia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie te trolle też bardzo zachęcają :D Chciałabym przeczytać tę książkę ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  10. "Porwaną Pieśniarkę" po prostu uwielbiam <3 To obecnie jedna z moich ulubionych książek <3 Kocham Tristana, nienawidzę Danielle L.Jensen za to co zrobiła pod koniec, ale z drugiej strony - uwielbiam ją za stworzenie tak genialnej historii <3 Nie mogę doczekać się kolejnego tomu, bo czuję w kościach, że rozpierniczy system (jak to mawia Anitka z Book Reviews) <3
    Cieszę się, że Tobie książka też się spodobała <3
    Pozdrawiam serdecznie :*
    In Bookland

    OdpowiedzUsuń
  11. Udało mi się ją wygrać w konkursie parę miesięcy temu i od tamtej pory czeka na swoją kolej. Na początku nie byłam przekonana do jej tematyki. Trolle? Byłam przekonana, że to nie dla mnie, ale muszę przyznać, że z czasem coraz bardziej byłam jej ciekawa :) W związku z tym na pewno kiedyś ją przeczytam :D
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się doczekać lektury, tyle się pochwał nasłuchałam :D
    Pozdrawiam serdecznie! ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. dużo słyszałam o tej książce i chętnie po nią sięgnę, na dodatek nie czytałam jeszcze książek o trollach i chciałabym to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię takie książki z magicznym klimatem i pełne intryg, więc myślę, że mi również "Porwana pieśniarka" może przypaść do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka