poniedziałek, 19 marca 2018

[249] Papierowa księżniczka - Erin Watt

Nie zawsze jest łatwo. Życie potrafi dać porządnie w kość. Dobić tak mocno, że potem już ciężko się pozbierać. Nie każdy może liczyć na spokój i szczęśliwą rodzinę, dostatek i powodzenie. Ale czasami pojawia się iskierka nadziei. Wystarczy się jej uchwycić, a wtedy wszystko zacznie wracać na właściwy tor. Jednak zwykle przypomina to walkę, w której szanse nie zawsze są wyrównane. Trzeba być silnym i nie poddawać się.

Życie Elli Harper przypomina piekło. Żyje ciągłymi przeprowadzkami, okropną pracą i ciągłym strachem, że nie uda się jej się związać końca z końcem. A choroba matki i brak ojca jej tego nie ułatwiają... I nagle w jednej chwili wszystko drastycznie się odmienia. Dzięki rodzinie Royalów trafia do świata pełnego bogactwa i wygody. Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że to prawdziwy raj. Ale pod tą piękną otoczką skrywa się coś naprawdę okropnego. Czy Ella przetrwa w pałacu Royalów?

„Nadal wierzę, że gdzieś tam czeka na mnie coś dobrego. Muszę po prostu dotrwać do tej chwili, bo przecież na pewno za te wszystkie straszne rzeczy czeka mnie w końcu jakaś nagroda”.

Szczerze powiedziawszy, to słyszałam bardzo skrajne opinie na temat tej książki. Jedno, że skierowana jest raczej dla dorosłych czytelniczek, a drugie że ją albo się kocha albo nienawidzi. Byłam ciekawa, do której grupy ja będę należeć po jej przeczytaniu. I okazało się, że jestem... gdzieś pomiędzy.

To typowy romans w królewskim wydaniu. Jednakże nie ma tu koron i złota, ale są bracia Royal, którzy tworzą własne zasady. Ze względu na swoje nazwisko byli powszechnie uwielbiani przez szkolną społeczność. Momentami miałam wrażenie, że prowadzą jakieś dyktatorskie rządy nad innymi dzieciakami. Oczywiście wyłączając Ellę (kto by się domyślił, prawda?). Górowały intrygi, szalone obsesje i zepsucie. Cała rodzina Royalów okazała się nieźle pokręcona.

Kreacja postaci miała trochę do życzenia. Bawiła mnie infantylność głównej bohaterki. Jej niektóre wypowiedzi sprawiały, że tylko wywracałam oczami. W jednej chwili tancerka w klubie nocnym, a już chwilę potem uczennica prestiżowej szkoły pod ostrzałem nienawistnych spojrzeń braci Royalów. Odważna, nieprzejmująca się opinią innych, a jednocześnie bez przerwy pakująca się w kłopoty. Za to wszyscy Royalowie byli bardzo do siebie podobni. Najbardziej moją uwagę zwrócić Reed. Najbardziej pociągający i niebezpieczny. Co oznaczało, że potrafił tyko ranić.

Wątek romantyczny okazał się całkiem interesujący. Pojawił się motyw zakazanej miłości.  Szczerze to nie do końca rozumiem osób, które z własnej woli pchają się w trudne związki, ale niektórych po prostu do tego ciągnie. Nie zabrakło intensywnych wrażeń, bolesnych odrzuceń, czy niespodziewanych uczuć. To taka pierwsza, niemająca nic z niewinności miłość. Szczególnie po przeczytaniu ostatnich stron. Mam wrażenie, że zakończenie to jakiś żart.

Podsumowując, Papierowa księżniczka to opowieść o intrygach i zepsuciu bogatych ludzi. To również typowy zakazany romans, z nieco infantylną główną bohaterką. Na zmianę się śmiałam i zastanawiałam, kiedy Ella powie wreszcie coś mądrego. Książka nie jest zła, ale do ideału dużo jej brakuje. Ot tak, lekka opowieść z rodzaju: przeczytaj, pośmiej się, zapomnij. Jeśli ktoś lubi gorące historie miłosne, ma wolny wieczór i szuka czegoś mało wymagającego, to może się spodobać. Dla mnie okazała się raczej średnia.

Moja ocena: 6/10
Za możliwość poznania tej historii dziękuję Wydawnictwu Otwarte

35 komentarzy :

  1. O tej książce słyszałam chyba tyle samo złego co dobrego, więc najlepiej będzie przekonać się na własnej skórze, czy mi przypadnie do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak będę miała ochotę na coś takiego - z pewnością przeczytam. Jednak w dniu dzisiejszym za dużo książek mam w kolejce do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam podobnie jak Doma. W tym momencie nie mam czasu na kolejną książkę :( ale w wolnej chwili przekonam się o co chodzi z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Różne opinie o tej książce słyszałam, ale myślę, że kiedyś dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cały hejt, który ostatnio spada na tę książkę jeszcze bardziej mnie zachęca, żeby kupić, przeczytać i samej się przekona o co w tym wszystkim chodzi :D Może kiedyś tak zrobię ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo czekałam na tę książkę, jednak im więcej opinii czytam, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, by nie oczekiwać od niej zbyt wiele. Boje się, że będzie jak ze "Srebrnym łabędziem", który też kusił mnie mocno a finalnie okazał się słabizną. Mimo to przeczytam tę książkę na pewno, ale raczej poczekam na kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba dam szansę tej książce, ale tylko jak będę mieć ochotę na coś lekkiego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Różne opinie czytałam i chyba jednak ja tej książce podziękuję ;p
    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie skusiła mnie ta książka, kiedy po raz pierwszy o niej usłyszałam, ale chyba nie jest taka zła jak mysłałam. Może dam jej jednak szansę w przyszłości.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie cały ten hejt skutecznie zniechęcił do tej powieści, więc na pewno po nią nie sięgnę.

    Pozdrawiam cieplutko,
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. JA jestem również po przeczytaniu tej książki i moja recenzja już niedługo się pojawi na blogu.
    Serdecznie zapraszam.

    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czeka na mojej półce na swoją kolej, mam nadzieję, że się na niej nie zawiodę :D

    Pozdrawiam,
    Fantastic Chapter

    OdpowiedzUsuń
  13. Na mojej półce jest od dawna i rzeczywiście bardzo dobra propozycja dla każdego. Jest tyle świetnych tytułów i jedyne czego brakuje to czasu niestety :( Nigdy mi się nie uda nadrobić wszystkich zaległości...

    OdpowiedzUsuń
  14. You’re so interesting! I don’t believe I’ve truly read something like this before. So great to find someone with genuine thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with some originality!

    CBSE Schools In Chittoor
    CBSE Schools In Cuddapah
    CBSE Schools In East Godavari
    CBSE Schools In Guntur
    CBSE Schools In Kakinada
    CBSE Schools In Krishna
    CBSE Schools In Kurnool
    CBSE Schools In Nellore
    CBSE Schools In Prakasam
    CBSE Schools In Rajahmundry

    OdpowiedzUsuń
  15. I am so glad I found your website, I will be back to read much more. Your way of describing the whole thing is really nice.

    OdpowiedzUsuń
  16. Great article. Thanks for sharing this blog.
    Have a woderful day تزریقات در منزل

    OdpowiedzUsuń
  17. Thanks it was a great content to publish[Enter_LF]Thankss alot [Enter_LF][Enter_LF]خرید بازی ایکس باکس ۳۶۰[Enter_LF]
    [Enter_LF]خرید بازی

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Even after receiving a research paper, students are usually refused. This is the case since research papers are graded on a range of factors. Plagiarized content results in the rejection of the vast majority of students. SourceEssay, a Croydon -based dissertation writing service, has stepped in to help students learn how to compose a flawless research paper.
    According to various research, students who struggle in school are more likely to fail. Students in Croydon can now ask dissertation writers to write my dissertation in Croydon and seek dissertation writing assistance from online academic services like SourceEssay to help lower the number of students who drop out of universities, institutions, and schools.
    Students can learn how to improve the quality of their research papers with the help of Source Essay's trained and devoted research paper writers. If you need help writing a dissertation, all you have to do is contact us. Here are some tips for writing an outstanding essay that will help you earn a decent mark.
    Students can use these suggestions to improve the quality of their research papers.
    The following are some of the most well-known pieces of advice for students who desire to flourish in their research papers: To ensure you don't forget anything, make a note of everything your lecturers say about research paper writing recommendations. Second, start working on research papers as soon as you get them so you can double-check them before submitting them.
    Finally, rather than attempting to resolve the issue alone, seek quick assistance from internet experts. It allows you to save time and energy while lowering your risk of making a mistake. If you need assistance with your research papers, please don't hesitate to contact us.

    OdpowiedzUsuń
  20. Marijuana is otherwise called pot, grass and weed however its proper name is really marijuana. It comes from the leaves and blossoms of the plant Cannabis sativa. Click here Order Bud Online

    OdpowiedzUsuń
  21. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. ace03292e11df7fc4928871e6f0dcdbb
    sms onay
    website kurma
    numara onay

    OdpowiedzUsuń
  22. Thank you for your explanation, very good content. a8eab823ad6598eb6e7ca8f8cb6f1467
    define dedektörü

    OdpowiedzUsuń
  23. At , we pride ourselves on our commitment to customerラブドール satisfaction. We offer a range of customizable options and personalized services

    OdpowiedzUsuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka