środa, 8 czerwca 2016

Co nowego w księgarniach w czerwcu?

Co mamy? Czerwiec! Jeszcze trochę i w końcu powitamy wakacje. A skoro już o nich mowa, to trzeba będzie zaopatrzyć się w nowe książki, by mieć co czytać w letnie dni. Tak się składa, że w tym miesiącu wychodzi kilka perełek, w tym jedna, na którą czekałam już od dawna. Poniżej prezentuję  część tego, co szykują dla nas wydawnictwa.

Królowa cieni – Sarah J. Maas

Data wydania: 2 czerwca 2016
Wydawnictwo: Uroboros

*możliwe spojlery z poprzednich części* 
Celaena Sardothien do tej pory traciła wszystkich, których kochała. Zamordowano jej rodziców, jej ukochany, Sam, także zginął w męczarniach. Jej przyjaciółka, Nehemia, poświęciła życie, by Celaena mogła odkryć swoje dziedzictwo i pójść za przeznaczeniem… Ale dość tego. Teraz, gdy okiełznała już swoją moc, nadszedł czas na zemstę. Dziewczyna znana do tej pory jako Zabójczyni Adarlanu zniknęła – narodziła się Aelin Ogniste Serce, królowa podbitego przez Adarlan Terrassenu. 
Nadszedł czas walki o wszystko, co ważne. Aelin wraca do Adarlanu, by zemścić się na tych, którzy skrzywdzili jej bliskich, odzyskać tron i stanąć twarzą w twarz z cieniami przeszłości. A przede wszystkim po to, by chronić tych, którzy jej pozostali. Przed nią zadanie prawie niemożliwe do wykonania. Jej przeciwnicy mają po swojej stronie mroczne siły, a Aelin w Adarlanie pozbawiona jest swojej magii, która pozwala jej władać ogniem. Może jednak liczyć na swoich towarzyszy – kuzyna Aediona, Chaola, Lysandrę i przede wszystkim na Rowana. Rowana – walecznego księcia-wojownika Fae, jej carranama, bratnią duszę – do którego zaczyna żywić coraz bardziej płomienne uczucia. Mroczne bestie i magiczne moce, szalona namiętność i pragnienie zemsty. Sarah J. Maas w czwartym tomie bestsellerowej serii Szklany Tron porywa i zaskakuje jeszcze bardziej niż do tej pory.

Tak! Wreszcie doczekałam się wydania tej książki w Polsce. A moja radość była jeszcze większa, gdy okazało się, że jest równie gruba jak Dziedzictwo ognia. Jestem fanką Sarah J. Maas i uwielbiam serię o Cealenie, szczególnie za ten magiczny klimat i oczywiście Chaola, który nie ma sobie równych. 

Silver. Pierwsza księga snów – Kerstin Gier

Data wydania: 2 czerwca 2016
Wydawnictwo: Media Rodzina

Liv zawsze przywiązywała dużą wagę do snów. Ale odkąd zamieszkała w Londynie, znalazły się w centrum jej zainteresowań. Tajemnicze zielone drzwi. Gadające kamienne posągi. Niania z tasakiem w schowku na miotły… Tak, ostatnio sny Liv stały się bardzo dziwne. A szczególnie ten: czterech chłopaków, łacińskie inkantacje, dziwny rytuał, a wszystko to w nocy pośrodku cmentarza. No tak, Liv zna tych chłopaków z nowej szkoły – i zawsze, gdy spotykają się na jawie, oni zdają się wiedzieć o niej więcej, niż powinni… Chyba że… śnili ten sam sen, co ona? Pierwsza część bestsellerowej serii Kerstin Gier, autorki niezwykle popularnej Trylogii czasu.

Polubiłam twórczość Kerstin Gier właśnie dzięki Trylogii czasu. Jestem bardzo ciekawa, co tym razem wymyśliła. A ta okładka naprawdę zachęca. Przykuła mój wzrok już od pierwszej chwili. Będę musiała ją przeczytać! 


Alive. Żywi – Scott Sigler


Data wydania: 2 czerwca 2016
Wydawnictwo: Feeria Young

Budzą się w ciemności, w ciasnej przestrzeni, której nie pamiętają. Potem napotykają korytarz – jeden, drugi, trzeci. Nie wiedzą dokładnie, ile mają lat. Wydaje im się, że niedawno mieli po dwanaście, ale wyglądają prawie na dorosłych. Co się stało z ich rodzicami, domami, życiem? Jak mają się wydostać? Kto ich tu umieścił? Czy ten ktoś chroni ich przed jeszcze większym zagrożeniem, czy trzyma w niewoli, z której trzeba uciekać? Korytarz biegnie w lewo i w prawo, w obie strony daleko i prosto, jak okiem sięgnąć. Z obu stron – choć po prawej bardziej – cała podłoga jest zasłana jakimiś garbami; kurz i pył pokrywają je równie grubo jak podłoże. Te garby to…
Zaciskam powieki. Mózg chyba przestał mi działać. Moje myśli dziwnie blokują się w głowie, robią się… zamulone, to chyba najlepsze słowo. Nie umiem poskładać tych klocków w całość. Nie chcę poskładać ich w całość. Yong skręca w prawo, podchodzi do pierwszego stosu garbów. Pochyla się i coś podnosi. Kurz i pył opadają maleńkimi kaskadami drobin, które zawisają i wirują w powietrzu. Yong trzyma w ręku kość.

Coś mnie ciągnie do tej książki. Zapowiada się bardzo tajemniczo. Będę musiała ją kiedyś przeczytać, bo coś czuję, że mi się spodoba. W każdym razie, jeśli trafi mi się taka okazja, to z pewnością po nią sięgnę.  

Ktoś mnie pokocha. 12 wakacyjnych opowiadań – Stephanie Perkins i inni

Data wydania: 15 czerwca 2016
Wydawnictwo: Otwarte (Moondrive)

12 autorów powieści dla młodzieży, między innymi Veronica Roth i Cassandra Clare, sprawi, że poczujesz zapach lata i ciepło miłości. Geek filmowy podkochuje się w koleżance z pracy. Do zrobienia pierwszego kroku popycha go… zombie.Mark i Margaret utknęli w czasie. W kółko przeżywają ten sam dzień, 4 sierpnia. Chłopak w śpiączce i jego najlepsza przyjaciółka mają szansę powrócić do przeszłości i na nowo przeżyć najlepsze wspólne chwile. Co się stanie, jeśli jedno z nich postanowi zmienić bieg wydarzeń? Przejażdżki na motorze, skoki z klifu, seanse filmowe, szalone spiski animatorów w ośrodkach wczasowych, ogniska na campingu i zapach morza – w tych opowiadaniach jest wszystko, czego oczekujesz od wakacji życia. Odważ się zrobić pierwszy krok do spełnienia marzeń. Kto wie, może miłość czeka na Ciebie tuż za rogiem? Przecież wszyscy pragniemy tego samego: by ktoś nas pokochał.

Kusi mnie ten zbiór opowiadań. Bardzo mnie kusi. W dalszym ciągu nie przeczytałam zimowego wydania, ale mam nadzieję, że chociaż z tym mi się uda. Bo w końcu nadchodzą wakacje, a uważam, że to idealny czas na miłość...

Kiedy pada deszcz – Lisa De Jong

Data wydania: 22 czerwca 2016
Wydawnictwo: Filia

Odkąd sięgam pamięcią, Beau Bennett był moim najlepszym przyjacielem. Kochałam się w nim, zanim wszystko się zawaliło. Teraz chłopak chce ode mnie czegoś więcej, ale nie jestem w stanie mu tego dać. Wszystko się zmieniło. Chciałabym móc powiedzieć mu dlaczego, ale nie potrafię. Nie wiedziałam, jak bardzo go potrzebuję, póki nie wyjechał na studia, a ja zostałam kompletnie sama. Pewnego dnia do miasta zawitał Asher Hunt. Chłopak z ciemnymi, urzekającymi oczyma i zarozumiałym uśmieszkiem tchnął życie w to, co ze mnie pozostało. Pomógł mi zapomnieć o bólu, który więził mnie już od tak dawna. Byłam zraniona. Zostałam ocalona. Odzyskałam nadzieję. Tamtej nocy myślałam, że to koniec mojej historii, jednak teraz wiem, że był to jej nowy początek. Przynajmniej dopóki pewien sekret nie wywrócił mojego świata do góry nogami… Ponownie. Jedna noc na zawsze zmieniła moje życie.

Ostatnio coraz częściej interesują mnie książki wydawane przez Filię. Może okładka nie zachwyca, ale opis wydaje się ciekawy. Z chęcią przeczytam, jeśli nadarzy się okazja.

Naznaczeni – Jennifer Lynn Barnes

Data wydania: 15 czerwca 2016
Wydawnictwo: Pascal

Siedemnastoletnia Cassie ma naturalną zdolność rozszyfrowywania ludzi. Na podstawie najdrobniejszych szczegółów potrafi ustalić, kim jesteś i czym się zajmujesz. Ale nigdy nie traktowała tej umiejętności poważnie – przynajmniej do czasu, gdy upomniało się o nią FBI. Biuro rozpoczęło tajny program, do którego wciąga wyjątkowych nastolatków, by przy ich pomocy zamknąć niechlubne sprawy z przeszłości, i potrzebuje pomocy Cassie. Dziewczyna przeprowadza się na drugi koniec kraju, żeby wziąć udział w szkoleniu razem z grupą rówieśników obdarzonych talentami równie niezwykłymi, jak jej własny. Wszyscy oni są tak samo zagadkowi jak nierozwikłane sprawy, którymi mają się zająć. 
Współlokatorka Cassie, Sloane, ze statystykami radzi sobie znacznie lepiej niż z ludźmi, a Lia, ludzki wykrywacz kłamstw, jest tak dokuczliwa, jak to tylko możliwe. Dean to równie zdolny profiler jak Cassie, ale wciąż trzyma ją na dystans. Michael doskonale odczytuje emocje, dzięki czemu często wchodzi do głowy Cassie i załazi jej za skórę. Ale nikt, kto bierze udział w programie, nie jest tym, za kogo się podaje. Kiedy na ich drodze staje prawdziwy morderca – uwikłani w śmiertelną grę w kotka i myszkę – muszą wykorzystać wszystkie swoje zdolności, żeby ocaleć. Czy będą potrafili sobie zaufać? Ta książka podnosi poziom adrenaliny i nie pozwala zasnąć, zanim nie dotrzesz do ostatniej strony.

Nie jest to żaden must have, ale ostatnio ciągnie mnie do motywu nadzwyczajnych zdolności u ludzi. Mam nadzieję, że prędzej czy później uda mi się ja przeczytać. 

Moje życie obok – Huntley Fitzpatrick

Data wydania: 30 czerwca 2016
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Moja mama nigdy nie podejrzewała, że obserwowałam Garrettów. I to przez cały czas. Nie spodobałoby się jej to. Garrettowie są absolutnym przeciwieństwem Reedów. Głośni, bałaganiarscy, emocjonalni. Siedząc w swoim punkcie obserwacyjnym Samantha Reed codziennie marzy o tym, by stać się jedną z nich. . . Aż do pewnego letniego wieczoru, kiedy Jase Garrett wspina się na dach obok niej i zmienia wszystko. Zakochują się w sobie bez pamięci, przedzierając się przez potknięcia i cuda pierwszej miłości. Rodzina Jase’a przyjmuje Samanthę jak swoją, chociaż dziewczyna początkowo ukrywa swój związek z nim. Wtedy zdarza się coś nie do pomyślenia i świat Samanthy się rozpada. Dziewczyna staje przed niemożliwą do podjęcia decyzją. Która rodzina idealna zdoła ją ocalić? A może nadszedł czas, by sama ocaliła siebie? Poruszająca powieść o rodzinie, przyjaźni, pierwszej miłości i o tym, jak zachować lojalność wobec jednej osoby, nie zdradzając innej.

Kolejny romans... i już ostatni w czerwcowych zapowiedziach. Opis tej książki mnie zaintrygował, a dawno nie czytałam niczego o sąsiedzkiej miłości. Trzeba będzie nadrobić. 

A Wy na jakie książki czekacie w czerwcu? 

18 komentarzy :

  1. Czerwiec sypie ciekawymi nowościami. W sumie naliczyłam 8, albo 9 książek, które chciałabym przeczytać. W tym pierwsze 5 z tego posta ;) Najbardziej czekam aż „Królowa cieni" wpadnie w moje łapki ♥

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku już nie mogę się doczekać "Królowej cieni". Na czerwiec mam wiele planów, ale nie wiem ile z nich uda mi się zrealizować. Na pewno przeczytam wakacyjne opowiadania.
    Pozdrawiam :*
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przede wszystkim muszę dorwać "Królową cieni" :)

      Usuń
  3. Alive! Bardzo mnie zaintrygował zarys fabuły! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej chcę przeczytać "Królową cieni", "Ktoś mnie pokocha" i "Silver" <3 /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również muszę przeczytać wymienione przez Ciebie książki :)

      Usuń
  5. Mam kilka w planach, ale zobaczymy co z tego wyjdzie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na moją Królową Cieni! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Aaa, nowa książka Kerstin Gier!! *.* pokochałam jej Trylogie Czasu i nie mogę się doczekać przeczytania ,,Silver" *.*
    Pozdrawiam cieplutko i czekam na kolejne posty :*

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też muszę przeczytać "Silver". Oby była tak dobra, jak "Trylogia Czasu" :)

      Usuń
  8. "Alive. Żywi"" już znajduje się na mojej półce. Poza tym muszę przeczytać "Kiedy pada deszcz" oraz "Królową cieni" :)
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie "Królowa cieni" jest na liście must have :)

      Usuń
  9. Czuję, że Alive to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka